Digitale transformatie en de zorgsector

Digitale transformatie en de zorgsector

13 januari 2020

De zorgsector staat onder druk om steeds meer zorg te leveren zonder extra budgetten. Hierdoor moet de zorg op alle vlakken efficiënter worden ingericht. Digitale transformatie kan daarbij helpen, ook op de marketingafdeling. Informatie moet tegenwoordig eenvoudig toegankelijk zijn en altijd up-to-date. 


De huisstijl staat als een huis en het is belangrijk dat deze stevig overeind blijft staan. Dat is lastig als je moet beknibbelen op tijd en kosten. Je moet met minder mensen dezelfde taken uitvoeren, of nog meer, waardoor het soms voorkomt dat je communicatie/marketing taken wat achterblijven. Maar juist deze taken zijn nu net zo van belang, en zorgen ervoor dat jouw organisatie onder de aandacht blijft en komt bij bestaande én nieuwe klanten. Om dit niet uit het oog te verliezen kun je zoeken naar een oplossing die jou ontzorgt. 

 

Hoge werkdruk en kleinere budgetten 

In de zorg wordt steeds vaker decentraal gewerkt en moet iedereen een poster of flyer kunnen maken, ook per locatie. Vaak zie je dat je collega’s op locatie zelf even snel via Word een poster maken of het uit besteden aan weer een ander ontwerpbureau zonder dat de marketingafdeling daarvan af weet. Uiteraard met alleen maar goede intenties maar de kans is hierdoor groot dat de fundering van je huisstijl gaat wankelen. Daar is een oplossing voor! 

 

Slimmer samen werken 

Steeds meer zorginstellingen kiezen voor het gemak van een cloud-oplossing. Door nog slimmer samen te werken via een online huisstijlapplicatie zorg je ervoor dat alle communicatiemiddelen altijd opgemaakt zijn in de juiste huisstijl. Ook als je met meerdere merken of labels werkt. Daarnaast bespaar je in tijd en kosten doordat je niet telkens het wiel opnieuw aan het uitvinden bent en door de eenvoud van de online software waar je sjablonen/templates klaar staan voor meervoudig gebruik. 
 
Start vandaag nog met tijd- en kostenbesparing  

Of vraag een demo aan

 

Grip op je communicatiemiddelen

Doordat je huisstijl goed geborgd is in de online huisstijl applicatie heb je altijd een eenduidige uitstraling. Gebruikers kiezen een template waarin ze zelf beeld en tekst kunnen wijzigen en zelfs een ander label of merk kunnen kiezen. Zo krijg je organisatiebreed snel en professioneel het gewenste resultaat. 

  • Bewaken van de huisstijl 
  • Organisatiebreed inzetbaar, denk aan merken/ labels 
  • Alles overzichtelijk bij elkaar 
  • Inclusief een zelf in te richten beeldbank 
  • Akkoordprocedure mogelijk 


Je tijd beter gebruiken

Doordat je minder hoeft te schakelen met ontwerpers voor een flyer of poster die herhaaldelijk gebruikt wordt met alleen een tekst of beeldwijziging bespaar je enorm veel in tijd. Je opent de template, past het eenvoudig zelf aan en stuurt het direct door naar de drukker of de printer. En jouw collega’s kunnen dat ook met hun persoonlijke inlog-gegevens. 

  • Meer tijd overhouden door minder overleg 
  • Snel zelf iets aanpassen 
  • Afdelingen kunnen zelf communicatiemiddelen opmaken 

 

Besparen in kosten

Omdat je meer tijd overhoudt voor andere taken en je niet voor elke wijziging een ontwerper meer nodig hebt bespaar je direct op je communicatiekosten. Daarnaast kun je verschillende output mogelijkheden laten inbouwen zodat je bestanden direct naar jouw drukker gestuurd kunnen worden of dat je een bestand kant-en-klaar hebt voor een digitale drukker, eigen printer of voor digitale verspreiding. 

  • Niet voor elke wijziging een ontwerper nodig 
  • Zelf bepalen of het geprint of gedrukt gaat worden 
  • Bestanden direct digitaal beschikbaar voor online verspreiding 

 

Docufiller, jouw digitale partner voor communicatiemiddelen

Niet alleen ons supportteam ontzorgt graag, ook onze adviseurs helpen je graag meedenken over de consistentie en draagvlak creëren voor een huisstijl die past bij jouw organisatie. Samen werken we naar templates die breed inzetbaar zijn en eenvoudig in gebruik zodat iedereen die er gebruik van wil (en mag) maken snel een professioneel resultaat kan delen of publiceren. 

Doordat wij inmiddels veel uiteenlopende klanten in de zorgsector hebben doen wij ook veel kennis op over de specifieke behoeften uit deze branche. We luisteren niet alleen, maar handelen daar ook naar en blijven onze software uitbreiden met nieuwe mogelijkheden. 

Dankzij onze werkwijze zijn we in staat oplossingen te leveren die aansluiten op jouw doelen en de zorgvragen van je doelgroep. Voorbeelden van oplossingen die we hebben gerealiseerd: 

 

  • Direct patiëntenfolders plaatsen op je website met één druk op de knop 
    Door een koppeling met jouw website, kunnen patiënten en hun naasten alle patiëntenfolders eenvoudig online kunnen terugvinden die hen informeert over bijvoorbeeld behandelplannen. Met deze koppeling is de informatie altijd up-to-date. 

  • Altijd up-to-date en enorme besparing in drukkosten 
    Je kunt aan de balie de folders, oefenschema’s of informatiebladen direct mailen naar de patiënt of uitprinten en overhandigen. Hierdoor beperk je hoge drukkosten en overhandig je altijd de laatste versies van het document.

  • Snelle informatievoorziening via toegankelijke email marketing 
    Een e-mailing waarmee je collega’s en/of patiënten eenvoudig op de hoogte brengt van het laatste nieuws, dat kan zijn over een behandeling, de organisatie of het aankomende afdelingsuitje. Ook je communicatie via mailings altijd binnen de gewenste huisstijl! 


 
Meer informatie over onze oplossingen  

Of neem direct contact op met onze professionals 
 

 

Een greep uit onze zorgzame klanten 

We richten ons op lange termijnrelaties met onze zorgklanten. We werken met middelgrote en grote bedrijven en organisaties. Onze klanten zijn o.a. werkzaam in de jeugdzorg, geboorte- kraamzorg, gehandicaptenzorg, GGD, GGZ, revalidatie, thuiszorg, verpleeghuizen, woonzorg, welzijn, ziekenhuizen, klinieken... 

Logo Amphia Logo Flevoziekenhuis Logo Humanitas DMH Logo GGZ Breburg Logo Philadelphia
 Logo GGD Hart voor Brabant  Logo Valkenhof  Logo Odion  Logo Revalidatie Friesland  Logo GGZ Delfland

"Handig is dat we met Docufiller niet gebonden zijn aan een drukker.” En: “Je hebt direct een eindproduct, een ontwerp hoeft dus niet heen en weer van ons naar de vormgever en vice versa voordat het definitief is.” 

Rosanne Roxs, Senior Marketing en Communicatieadviseur bij Valkenhof 
 

Waarom kiezen voor Docufiller? 

  • Eenvoudige huisstijlbewaking 
  • Centraal en/of decentraal inzetbaar, inclusief autorisatie 
  • Tegen een vast bedrag per jaar onbeperkt communicatiemiddelen maken 
  • Compleet: bladerbare documenten publiceren, mediabank en mailmodule in één applicatie 
  • Aandacht voor privacy en security. Met servers op eigen bodem en een beveiligde inlog.  

Maak met Docufiller snel, zeer eenvoudig en gecontroleerd alle (digitale) communicatiemiddelen: onder andere posters, (locatie) folders, flyers, brochures, nieuwsbrieven en advertenties. 

Met één muisklik je eigen huisstijl

Binnen één template kies je eenvoudig voor een specifiek zorgmerk of een bepaalde locatie. Deze kan bijvoorbeeld gekoppeld worden aan het gebruik van een eigen logo, kleurvlakken, fontinstellingen en adresblokken.
    Onbeperkt communicatiemiddelen

Onbeperkt communicatie- middelen maken voor een vast bedrag per jaar. Geschikt voor digitaal, print en drukwerk. Tegen veel minder kosten en tijd dan nu.
    Compleet instrument:
alles in één

Via losse modules heb je met Docufiller een complete combinatie die bij jouw zorgorganisatie past: Mediabank, E-mailing software, tool om brochures bladerbaar te maken.

 
Ik wil graag meer informatie over Docufiller

Of bekijk hier onze tarieven 
 
 


Lees ook ons blog: 

Centraal of decentraal werken? 
Je hebt gekozen voor een bepaalde applicatie, nu is het tijd voor implementatie. Kies je voor centraal of decentraal invoeren? Wij delen graag de voor- en nadelen. 
https://www.docufiller.nl/blog/centraal-of-decentraal-werken  

Categorie: Informatie, Inspiratie, Organisatie
Terug
Categorie├źn