Interesseren of informeren

Interesseren of informeren

1 december 2016
Je communiceert vooral vanuit de lezer (ontvanger). Anders ontvangt de lezer jouw boodschap (zender) niet of onvoldoende.
 
Met het bereiken van je lezers wordt (bewegend) beeld steeds belangrijker. Daarom gaat het tegenwoordig meer om de verhouding: beeld/tekst, dan tekst/beeld.
 
Wil je iets overbrengen, bedenk dan eerst wat het doel is en of je primair een lezer wilt interesseren of informeren. Vaak is dat ook een volgtijdelijke stap.
 
Met Docufiller kun je heel gemakkelijk zelf en onbeperkt middelen maken. Dat heeft ook voordelen met het beter overbrengen en heel gemakkelijk deelbaar maken van een boodschap. Want lange moeilijk verteerbare boodschappen worden steeds minder gelezen.
 
Vooral met digitale communicatiemiddelen is het heel gemakkelijk om met pakkende beelden en aantrekkelijke koppen de lezer te interesseren.
 
Met hyperlinks kun je vervolgens de informatiefunctie aanbrengen en gaan toelichten. Met deze tweetrapsfunctie zal het gemakkelijker worden de beoogde lezer te bereiken. Zeker als je ook hyperlinks achter beelden kunt zetten. Een heel veel gebruikte functie in Docufiller.

 

blog-olav-bouts.pngDit blog is geschreven door
Olav Bouts - CEO bij Docufiller

 

 

Categorie: Informatie en inspiratie
Terug