Terug naar cases

Klant aan het woord
Beveland Wonen

Sandy Brom, adviseur PR en Communicatie over Docufiller

Voor welke middelen/producties gebruikt Beveland Wonen Docufiller?

“Folders, flyers, posters, nieuwsbrieven, bewonersmagazine. In de toekomst wellicht ook het jaarverslag in Docufiller. We hebben nu een eenduidige uitstraling qua huisstijl en efficiënt werken.”

Hoe is de behoefte ontstaan aan een andere opzet van grafische producties?

“Wij hebben veel folders waar tarieven in staan. Deze tarieven veranderen vaak en dan moesten we altijd terug naar de vormgever voor een hele kleine aanpassing. Verder maken we zelf ook vaak flyers omdat de oplage te klein is om ze professioneel vorm te laten geven.”

Wat heeft de doorslag gegeven voor het gebruik van Docufiller?

“Verschillende zaken. Geld: één keer vormgevingskosten. Tijd: zelf dingen aanpassen zonder dat je hoeft te wachten op een vormgever. Proces: geen schakels meer ertussen, zelf uitvoeren. Eenvoud: het systeem spreekt voor zich, werkt intuïtief.”

Wat vinden de gebruikers er (gemiddeld) van?

“Gemakkelijk in gebruik, maar wel met beperkingen (bijvoorbeeld in het aantal woorden en formaat van afbeeldingen).”

Waarop moeten organisaties bij implementatie zich voorbereiden? Hoe hebt u dat aangepakt?

“Verzamelen van documenten/voorbeelden van de huisstijl. Deze hebben wij in de offerteperiode al aangeleverd. Intern afstemmen waar de eerste behoefte ligt, voor welke uitingen.”

Hoe is de nazorg?

“Goed, er is regelmatig contact. Docufiller is erg proactief.”