Analyseer de resultaten van je nieuwsbrief

Analyseer de resultaten van je nieuwsbrief

20 oktober 2021

Krijg eenvoudig inzicht in het effect van jouw verzonden mailings en verbeter zo je toekomstige e‑mail communicatie. Je leert veel over je nieuwsbrieven als je weet wie ze opent, wie er doorklikt en op welke links ze klikken.

 

Meten is weten

Ontdek trends in de gedetailleerde rapportages van je e-mail marketingcampagnes door deze te analyseren. Zo krijg je goed inzicht in het leesgedrag van jouw ontvangers. Zoals welke mailings het meest worden geopend (en welke niet) en op wat voor content het meest wordt doorgeklikt. Ook is het interessant om te weten welke adressen zich hebben afgemeld en bij welke nieuwsbrief. Optimaliseer met deze data jouw volgende nieuwsbrief.

De nieuwsbriefstatistieken kun je ook eenvoudig aan Google Analytics koppelen. Door gebruik te maken van UTM-codes meet je eenvoudig de bezoekers op de website die binnenkomen via de nieuwsbrief.

 

Met Docufiller ontvang je overzichtelijke en duidelijke rapportages

Van iedere verzonden mailing zie je hoeveel er zijn afgeleverd ten opzichte van het totaal aantal verstuurde berichten. Uiteraard wordt daarbij ook inzichtelijk gemaakt hoeveel van je ontvangers het bericht hebben geopend en hebben doorgeklikt naar bijvoorbeeld je website. 

Je krijgt inzicht in de opens, (conversie)kliks en afmeldingen per variant. Een ideale manier om te leren wat bij je doelgroep werkt om vervolgens je mailings te optimaliseren.

 

Ontvangen, geopend en ongeopend

In de rapportage zie je ook direct het percentage van alle mailadressen die de mailing hebben ontvangen en welk percentage daarvan de mailing ook daadwerkelijk heeft geopend en hoogstwaarschijnlijk ook hebben gelezen (dit percentage kan hoger zijn in werkelijkheid omdat gelezen mails die geen afbeeldingen downloaden in het mailprogramma niet meegeteld worden, die staan dan bij ongeopend).

 

Optimaliseer jouw e-marketing campagne

In detail zie je ook welke adressen wanneer en hoe laat de mailing hebben geopend of op een link hebben geklikt. Aan de hand van deze data kun je eenvoudig je marketing campagne optimaliseren en vervolgmailings samenstellen. Denk daarbij aan:

  • De verzendtijd optimaliseren.
  • Het onderwerp waarop geklikt wordt.
  • De adressen die de mailing nog niet geopend hebben.

De lijst van adressen van een bepaald onderdeel kunnen direct toegevoegd worden aan een nieuwe groep om een vervolg mailing te kunnen sturen.

  

Verbeter direct jouw communicatiekracht

Je kunt met een brand portal veel meer communiceren tegen veel minder tijd en kosten. En doordat je huisstijl consistent wordt doorgevoerd in je mailings, maar ook bijvoorbeeld in brochures, flyers en socialmedia banners, verbeter je direct jouw communicatiekracht.

Meer weten? Neem dan contact op met een van onze professionals voor een vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek.

 

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Informatie en inspiratie
Terug