De beste manier om je merk onder de aandacht te brengen is met hoogwaardige inhoud

De beste manier om je merk onder de aandacht te brengen is met hoogwaardige inhoud

20 december 2021

Wat is er nodig om een merk op te bouwen dat blijvend is? Een van de vele vragen waar marketeers nog steeds dagelijks aan denken. En dat is niet vreemd, jouw merk betekende namelijk nog nooit zoveel als nu. In 5 blogs willen we verschillende inzichten delen over hoe je een duurzaam merk opbouwt.

Hiervoor hadden we het in deze serie blogs over de kracht van focus, merkaffiniteit en het belang van bedrijfswaarden. Nu gaan we in op de inhoud.

 

Creëer inhoud die je doelgroep rechtstreeks aanspreekt

Of je nu net gestart bent of al jarenlang aan de weg timmert, de trend is dat inhoud een van de beste manieren is om jouw merk onder de aandacht te brengen. Een eenmalige blogpost of Instagram story is uiteraard niet voldoende. Om er op langere termijn profijt uit te halen, moeten organisaties weten wat de behoeftes zijn van hun doelgroep en het publiek echt tot in de kern begrijpen. Vervolgens creëer je (vermakelijke) inhoud die hen rechtstreeks aanspreekt.

 

Vertel altijd jouw verhaal

Het is van belang jouw verhaal, en de content die je gaat beruiken om dat verhaal te delen, te versterken. In plaats van je focus en energie te stoppen in het verzamelen van lege indrukken. In andere woorden, zorg ervoor dat je verhaal stevig in de schoenen staat, en stel vast waar je merk voor staat voordat je exponentiële groei gaat najagen.

Naast merkaffiniteit en loyaliteit behoort brand affinity marketing tot de meest essentiële marketingstrategieën. Je bouwt namelijk een emotionele band op tussen je merk en doelgroep. Mensen die dezelfde waarden delen met een merk, kiezen er sneller voor om het te gebruiken. Dit laten ze ook graag weten aan hun vriendenkring. Dus verweef je bedrijfswaarden in de communicatie tijdens elke interactie met jouw doelgroep.

 

Kwaliteit versus kwantiteit

Kwaliteit wint het nog elke dag van kwantiteit. Het werkt effectiever om je content inhoudelijk sterk neer te zetten dan dat je veel content verspreidt die slordig in elkaar steekt. Slordige content wordt niet eens opgemerkt, of wel, maar dan werkt dat tegen je omdat je dan niet alleen overkomt alsof je je publiek niet serieus neemt, dat doe je dan ook niet. Stop dus extra tijd in hoogwaardige content, dat levert je op de lange termijn meer op.

 

 

Dit blog is onder andere tot stand gekomen door het bijwonen van een audio conferentie voor brand builders door marketeers en creatieve van bekende merken.

Eerder verschenen in deze reeks:

 Wat kun je nog verwachten in het laatste artikel van deze serie?

 

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Informatie en inspiratie
Terug