Onthoud dat je publiek menselijk is

Onthoud dat je publiek menselijk is

12 januari 2022

Wat is er nodig om een merk op te bouwen dat blijvend is? Een van de vele vragen waar marketeers nog steeds dagelijks aan denken. En dat is niet vreemd, jouw merk betekende namelijk nog nooit zoveel als nu. In 5 blogs willen we verschillende inzichten delen over hoe je een duurzaam merk opbouwt.

Eerder hadden we het over de kracht van focusmerkaffiniteit, het belang van bedrijfswaarden en hoogwaardige inhoud. In dit laatste deel sluiten we af met jouw publiek.

 

Een duurzaam merk weet waar het op gebouwd is

Het lijkt overbodig om te zeggen, maar organisaties moeten onthouden dat hun publiek bestaat uit echte mensen, net zoals zij zelf. Door een eindeloze zee aan demografische informatie, trackingpixels en retagetingcampagnes zijn marketeers soms vergeten hoe belangrijk elk individu in hun publiek daadwerkelijk is. Als merken echt duurzaam willen zijn en over een aantal jaar nog willen bestaan, dan moeten ze teruggaan naar de basis en onthouden waar bedrijven op zijn gebouwd: mensen.

Mensen vergeten graag dat in bedrijven mensen werken. Zo simpel is het.

We praten over functietitels en zeggen zoiets als ‘ik probeer te verkopen aan de hoofd marketing of de directeur’. In tegenstelling tot ‘ik probeer te verkopen aan Chris of Kristen’, en zij zijn hun persona, ze kijken Netflix en YouTube, en hebben allerlei interesses en behoeftes. Hun baan en carrière zijn onderdeel van hun leven, maar ze zijn een mens.

Door op deze manier over je publiek na te denken, kun je enkele van de belangrijkste waarden van je bedrijf naar boven halen. Een merk kan bijvoorbeeld evolueren door het verhaal van hun bedrijf als een reis te beschrijven en te delen, en deel dan ook de inzichten en details over probeersels, wat werkte wel en wat niet. Al deze onderdelen vormen de aanpak van het merk. Dát is interessant voor Chris of Kirsten.

 

Jij weet precies wie je publiek is, echt waar!

 

Verlies niet uit het oog (bij het opbouwen van een sterke community en het groeien van een bedrijf/merk) dat er mensen zitten achter elke euro die op de bankrekening wordt gestort. En je weet precies wie dat zijn. Jij hebt het vermogen om rechtstreeks contact op te nemen met de beste klanten, dat is een mooie en ongelooflijk impactvolle manier om een community op te bouwen en mensen het gevoel te geven dat je ze ook echt ziet. Ze zullen dit waarderen met merkloyaliteit.

“Bouw een merk voor altijd waar mensen van houden”

 

In deze en voorgaande blogs van deze serie kon je veel tips lezen over alles van hoe je een levenslange waarde van een klant kunt verhogen tot unieke tactieken voor het creëren van thumb-stopping content op social media, ook zonder grote budgetten.

 

Communicatiekracht verbeteren

Bij Docufiller werken we graag samen om de communicatiekracht van jouw organisatie te verbeteren. We willen je inspireren met onze blogs en dragen met onze tool graag bij aan een optimale communicatiemix, tegen sterk verminderende kosten en tijdswinst, met een optimale huisstijlborging van de organisatie.

 

Wil jij ook jouw communicatiekracht verbeteren?

Neem dan contact op met een van onze professionals of

vraag direct een gratis online demo aan

 

 

Deze blogs zijn o.a. tot stand gekomen door het bijwonen van een audio conferentie voor brand builders door marketeers en creatieven van bekende merken. 

Eerdere blogs in deze serie:

 

 

blog-karin-dirkx.pngDit blog is geschreven door: 
Karin Dirkx - Online Marketeer bij Docufiller

 

 

Categorie: Informatie en inspiratie
Terug